Life.

Sitter och läser en massa artiklar om islamisk femism, funderar lite på uppsatsen som ska skrivas next year... Tror jag tänker börja på den redan i sommar. Lika bra att ha det gjort, så kan man ta examen så snart som möjligt. (Så snart som möjligt = juni 2009)
Ska snoka rätt på några personer att intervjua också tänkte jag... i Yemen kanske? (För jag tror att det är dit jag kommer åka, om bara någon månad).

Påsken är färdigplanerad, det blir en långweekend på ett mysigt B&B i Castellina in Chianti, det kan liksom inte bli fel. God mat, gott vin, fin natur, lugn och ro, trevligt sällskap, jag ser fram emot det. Behöver en paus från Genova, en paus från skolan och alla måsten.

Igår var jag på bio, de visade en konstig dokumentär om Ukraina och Vitryssland och jag satt och höll på att somna när en tanke plötsligt slog mig; Tänk om jag hade kunnat få prova på att leva ett liv som en ukrainsk bonde? Jag fick en sån lust att veta vad bonden där på bioduken har upplevt i sitt liv. Vad känner han, vad gör honom lycklig? Ju mer jag tänkte på saken, desto mer övertygad blev jag om att jag hade behövt tusentals liv, för det finns så många saker jag vill uppleva, veta, känna... Ett liv som nunna kanske, för att helt ägna sig åt den spirituella världen? Ett liv som kvinna i Saudiarabien, och ett som man, bara för att uppleva skillnaden. Ett liv som mongolisk nomad, ett som indian i Amazonas, ett som slutar illa, ett som slutar lyckligt (det låter konstigt att säga så med tanke på att ett liv oundvikligen slutar med döden, men ändå)... 

Nu har jag ju bara ett liv (antagligen), men tänk så viktigt det är att göra något av det! Jag borde verkligen utnyttja det här livet, till max. Jag tror att det är lätt att glömma bort det ibland.

Jahapp. Nu ska jag slita mig från datorn och göra lite nytta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback