Al-yemen

Allright, nu har jag postat min anmälan till Yemen College of Middle Eastern Studies... Gahh, lite nervöst känns det.
Läste nyss igenom all info, har insett att jag måste uppdatera min garderob totalt innan jag åker. Inga tighta byxor, inga urringade tröjor, inga snäva tröjor, inga tröjor med korta ärmar, absolut inga linnen och hör på detta; definitionen av korta kjolar är "skirts that fall above the ankles". Okej, det blir en utmaning att hitta passande klädesplagg här i butikerna...tror jag får sikta in mig på mamma-avdelningarna för den rätta lössittande känslan, eller möjligtvis söka upp någon liten arabisk butik inne i gränderna. Behöver väl egentligen bara något passande plagg, resten kommer nog inhandlas på marknaden i Sanaa tillsammans med oförskämda mängder av deras underbart vackra pashminasjalar.  

Imorse har jag varit på uppdrag, gjort en massa lite smått hemliga saker (men fullt nödvändiga), I'll say no more eftersom man aldrig vet om någon svensktalande person i den italienska byråkratisvängen kanske skulle få för sig att läsa min blogg...? Tror att jag har löst ett stort problem nu i alla fall.

Nu ska jag ta en snabbdusch och sen iväg till skolan! Börjar först klockan 15 eftersom min kära arabisklärare Omar fått avbryta sina lektioner av okänd anledning...jag misstänker påtryckningar från rektorn som inte tycker om att betala ut för mycket pengar i löner. (Han kan ju vänta sig besök från en arg svenska om inte detta ordnar sig illa kvickt!)


Kommentarer
Postat av: anke

VAAA ska du plugga i Yemen? liite ballt alltså. :)
hur fick du bden idéen? :)

KRAM!

/A

Postat av: emma

Hey Anke! Jo jag ska till Yemen i juni-juli, för att plugga arabiska. Det bara blev så, hade egentligen tänkt åka till Syrien eller Jordanien men efter en massa om och men blev det Yemen istället haha :) Det blir nog spännande!!

Kram kram

2008-03-12 @ 18:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback