A sad song

Mina misstankar var befogade, stackars Omar har inte fått lön sen i september och nu får han tydligen inte undervisa längre heller... Uppror bland oss (ganska få) arabiskstuderande, nu är det krig mot fakulteten. Dock ett ganska ovåldsamt krig, som mest går ut på att bomba rektorn med mail där vi förklarar vår intention att genast ta tag i detta ärende för att försvara vår rättighet till undervisning (vi har ju faktiskt betalat för ett visst antal timmar i veckan...), ta kontakt med tidningar och tv för att dra uppmärksamheten till den oerhörda oorganisation som råder på universitetet  och prata med lite diverse folk på kommunen som kanske kan ordna alltihop. Det ska bli spännande att se hur detta slutar.

Igår var jag på bio och såg "Children of men", en obehaglig känsla borrade sig in i mig från första minuten av filmen och den har nästan inte släppt än. Med det vill jag inte säga att filmen var dålig, bara...obehaglig.

Nu ska jag tömma tvättmaskinen, laga mat och se på "Vem vill bli miljonär". (Så rolig är jag en onsdagskväll) Är det inte konstigt förresten att man vinner en miljon kronor i Sverige, en miljon euro i Italien och en miljon pund i Storbritannien? Galet stor skillnad på vinstsumman ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback