Kvällstankar

Har nyss ätit god middag och druckit ett glas vin här hemma alldeles ensam. Skönt, jag njuter av tystnaden i lägenheten. Idag har överhuvudtaget varit en skön dag, promenerade hem imorse (sov hos L, det blev en sväng i stan igår kväll...) och sen har jag suttit med fönstret till min franska balkong öppet och pluggat i det strålande solskenet. Jag tror till och med att jag blivit lite solbränd i ansiktet!  

Landet är dock i kris, ingen regering och de vet inte riktigt vad de ska ta sig till. Krisregering eller nytt val? Byta vallag eller behålla den gällande? Politikerna växlar mellan att bråka i teve och le bredaste leendena ute i städerna för att charma sina väljare. (Gissa vem som har vitaste smajlet? Jo, Berlusconi såklart.)

Nu ska jag dricka en kopp caffé, och sen blir det filmkväll.

Kommentarer
Postat av: ahren

Låter härligt med sol i ansiktet


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback