Amelie Poulain

Jag borde börja fotografera solnedgångarna här varje kväll, det är så fint. Idag hann jag ta EN bild innan kameran dog, nu hittar jag inte laddaren...uff...

Ensamheten som var så skön igår börjar nu gå mig lite på nerverna, jag skulle egentligen ha träffat Lorenzo i eftermiddags men han har lyckats få magsjuka. Jag förbjöd honom att ens närma sig Genova innan han är frisk igen, jag vill inte bli smittad nu såhär mitt i tentaperioden! (vill man någonsin bli smittad av magsjuka förresten?) Nu hoppas jag mest på att någon av mina flatmates kommer hem snart. Annars blir det väl en kväll med de extremt lågkvalitativa programmen i italiensk teve. De verkar gå efter principen; Ju fler tjejer i bikini vi har, desto bättre blir det! Det funkar inte, kan jag meddela.

Eller så kanske jag tittar på Amelie från Montmartre för trehundrafemtionde gången.

Idag har jag i alla fall lekt duktig hemmafru (igen) och bakat pyttesmå sockerkringlor som är äckligt sliskiga, men jag tror nog att de går hem hos pojkarna jag bor med. (Jag har ätit tre och är lite halvt illamående för tillfället). Sen har jag mest pluggat, med den vanliga halvkassa koncentrationen jag har när jag är hemma.

Imorgon ----> la biblioteca.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback