Teatro

Fan. Min hals gör ont, halsmandlarna är större än de någonsin varit och öronen är täppta. Jag dricker min importerade nyponsoppa och försöker lära mig Harrods och Domars teorier om ekonomisk tillväxt... Det går inte så bra som det borde.

Hur som helst, veckan fortsätter i kulturens tecken: L ringde och sa att han bokat biljetter till någon pjäs av Tjechov på största teatern här, tror att det är på lördag. Lovely, jag älskar att gå på teater. Hela grejen är så skön, klä upp sig lite (eller mycket), ta en aperitivo - champagne (what else?), spana på och skratta lite åt alla pälstanter i foajen (ofta ser de ut som små mjuka köttbullar, det är ganska gulligt), sjunka ner i de bekväma fåtöljerna och sedan bara njuta av föreställningen. Promenaden hem genom stan brukar också vara trevlig, om det inte regnar horisontellt som det ganska ofta brukar göra här. Konstigt fenomen, jag vet, men inte ovanligt här i vindarnas stad...

Men nu ska jag koka lite mer nyponsoppa, spraya lite propolis i halsen, öppna fönstret och sätta mig i solskenet med ekonomiboken. Tippar på att jag kommer hinna läsa en halv sida innan jag somnar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback