Teatime

Det är så sjukt kallt här nu igen, jag vet inte vart jag ska ta vägen! Dessutom är elementen bara på två timmar på morgonen och två på kvällen. Lovely. Jag dricker litervis med fänkålste (det är ett grymt underskattat te, så himla gott! Dessutom kan det italienska ordet för fänkål även betyda bög, vilket gör det hela ännu lite roligare. Ja jag vet, jag har dålig humor...) och nu tänkte jag sätta mig i badkaret, slå på varmvattnet och tillbringa halva eftermiddagen där.

Ikväll ska jag till teatern, kvällens tema: Judarnas uttåg ur Egypten (finns det ett ord för det på svenska? Exodus på engelska, Esodo på italienska...) och Hijra (Muhammad och hans anhängares migration från Mecca till Medina). Det blir säkert intressant.

Tänkte försöka hinna med en aperitivo innan också, med L. Om han kan slita sig från jobbet i tid, that is.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback