Minnesträning.

Sista tentan för denna gång imorgon, jag sitter och försöker komma ihåg alla viktiga italienska författare som levt mellan 1200 och nu ungefär. Sen att jag måste minnas när och var de föddes och dog, deras viktigaste verk och när de publicerades första gången också...det vill jag inte ens tänka på. Tar det sen. (Någon gång där efter bion ikväll och innan jag somnar). Jag har redan gett upp idén på att ens försöka plugga in alla arkitekter, skulptörer, målare och kompositörer också, det får duga med de viktigaste. Gahhh jag hatar såna här tentor. Ingenting att analysera, ingenting att diskutera, bara ren minnesträning.

Igår var jag som sagt på teatern, och det var delvis en mycket obehaglig upplevelse (på grund av en av de medverkande som beskrev sig själv som en "antisemitisk jude". Bara en sån sak. Han var galen, skrek och vrålade om dumma israeler och det palestinska fängelset. Visst, han hade en hel del intressanta synpunkter, men jag klarar inte att lyssna på människor som beter sig sådär). Andra halvan av kvällen var wonderful, då var det min arabiskaprofessor som hade ordet och han lotsade oss galant genom politiska labyrinter, historiska händelser och en hel massa annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback