People talking

Det blir inte så mycket annat än prat om valet nu, vilda diskussioner pågår lite överallt i stan...

Själv tror jag att det inte är något större fel på Il Popolo della Libertás politik, det som är fel är att det är Berlusconi som får leda landet än en gång.
En mer maktgalen människa får man leta efter. Han anser att ingen utom honom själv är lämplig för att vara premiärminister, han är slemmig som få, oerhört sexistisk (Jag vill påminna om hans svar på en fråga en ung kvinna ställde till honom angående hur hon, och kvinnor i allmänhet, borde göra för att klara sig ekonomiskt. "Gifta sig med en miljonär" är tydligen det bästa sättet enligt den käre Silvio) för att inte tala om alla rättegångar han är/har varit inblandad i.

Nu hoppas jag bara på att det ändå blir så bra det kan bli med dessa förutsättningar. Landet behöver stabilitet, inga fler regeringskriser, det behövs fler jobb och högre löner... Som det är nu kämpar en stor del av befolkningen för att få pengarna att räcka ens halva månaden.

Och jag ber till Gud att Lega Nord inte kommer ställa till med alltför mycket problem, jag vill inte se fler främlingsfientliga lagar, inte mer hets mot folkgrupper, jag vill inte att folk ska bli lurade av massmedia att tro att allt ont kommer från invandrarna (tänk så lätt det blir för Berlusconi och gänget att styra informationsflödet nu när han återigen har både Rai och Mediaset i sin hand...) och jag vill inte att skillnaden mellan norr och söder ska bli ännu större.

Folk viskar om risk för diktatur, om risk för terrorattacker från den extrema vänstern (som för första gången på en evighet inte längre finns med i riksdagen), och om en hel del andra hemskheter. Jag tror inte det kommer gå så långt, men bara det att folk pratar om det borde ju betyda att något är allvarligt fel i det här landets politiska situation. Det tål att tänkas på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback