Manicomio

Det är underbart vackert väder idag. Igen. Nästan så att jag känner mig lite stressad över att jag inte ligger på stranden och solar... Jag borde ju ta vara på varje liten chans att bli brun eftersom jag kommer tillbringa hela juni och halva juli inlindad i en slöja. Undrar om jag kommer få slöj-bränna? Vit kropp och hals, brunt ansikte med en liten vit rand högst upp i pannan och vid öronen, och bruna händer. Kanske bruna fötter också.

Var en sväng på universitetet (aka dårhuset) imorse, jag upphör aldrig att förundras över hur många galningar som spatserar omkring där inne! Det är skogshuggaren, haschmannen, "20-cent"-killen (som parkerar sig vid kaffeautomaten och frågar varenda människa som går förbi: "har du 20 cent? har du 20 cent? har du 20 cent?"), och idag hade även en enorm man (skulle gissa på 2 meter, 250 kg...) med vitt skägg, en lång svart kappa och hög hatt slutit sig till sällskapet.

Nu blir det lunch och sen arabic till klockan 19:00...oh yes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback