Let me out or let me in

Kom just hem efter en skön dag som tillbringats på en filt i solen i en park här i närheten, med en bok, lite musik och gulligaste kompisen Maci. Det blev en isdrink också, gjord med riktiga jordgubbar och kokos, jag tror nästan inte det finns något godare. Promenerade hemåt, i San Nicola ringde kyrklockorna när jag promenerade förbi och då fick jag för mig att jag skulle gå på gudstjänsten, så det gjorde jag. Världens gulligaste afrikanska präst var det som ledde gudstjänsten, jätteengagerad och duktig. I like him. Kanske blir fler besök där, vem vet? 

Igår var jag och vandrade med Lorenzo, från Camogli till San Fruttuoso (en liten vik dit man bara kan ta sig med båt eller till fots). 3 timmars vandring upp och ner över höga berg och branta stup i strålande solsken, riktigt härligt. (Har ganska rejäl träningsvärk idag...) Fick springa sista biten då vi plötsligt hörde en högtalarröst eka genom skogen: "Sista båten till Camogli avgår om 3 minuter"...
Vi hann, tur det! Tror inte jag hade orkat med 3 timmars vandring till.


By the way - fredagskvällens konsert var lovely. Giovanni Allevi, oerhört duktig pianist, och nog den enda konsertpianist jag sett framföra en konsert iklädd Converse Allstar-skor, jeans och huvtröja! 

I hörlurarna idag: Ben's brother.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback