the smell of winter makes me sick for love

4 timmar arabiska i morse, hjärnan fungerar inte så bra efter det. dessutom slogs jag helt plötsligt av hur sjukt det måste ha låtit när vi, 20 personer, satt och upprepade högt, gång efter gång: "jag tycker om kokta ägg". det var ju för oss bara ord utan någon egentlig mening, eftersom vi inte hade lärt oss dem ännu, vi bara läste utantill. undrar hur läraren kan hålla sig för skratt ibland... 

hur som helst så ska jag ut ikväll med enrica tror jag. funderar på att ta på mig nya skorna med klack, men jag blir så jäkla obekväm när jag har klackar på mig här i italien...  jag sticker redan ut nog med mina 180 centimeter, lägger man till 6-7 centimeter till i form av klackar blir effekten ganska...läskig. visst, jag gillar uppmärksamhet, men det kan gå till överdrift. varför var jag tvungen att flytta till ett land fullt av minimänniskor?

imorgon ska jag åka till pavia och äta middag med L, mysigt. hade helst velat vara hela helgen med honom här i genova, jag är så less på att åka fram och tillbaks över halva norditalien varje helg. tåg tåg tåg tåg. (och som min lärare uttryckte det idag: "tågen här i italien är som de tåg jag brukade åka med 1982 i egypten". that says it all.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback