fashion non-sense

kom just hem från världens sämsta föreläsning om företags sociala ansvar. det känns som att jag hade kunnat ägna de två timmarna åt något så mycket bättre.

funderade idag under föreläsningen över italienarnas klädstil. mycket är så oerhört fult. tråkigt, basic, tänk tajta polotröjor i bomull under illasittande cardigans, quiltade jackor, jeans som inte är lika utsvängda som de var när jag bodde här 2001 men fortfarande alldeles för utsvängda för min smak, och det värsta av allt: invicta-ryggsäckarna. jag ryser.

det är konstigt att skillnaden mellan svenskars och italienares klädstil kan vara så stor. generellt sett så är svensken mycket mer modemedveten, bättre på att uttrycka sig med sina kläder. visst, det finns en del människor här som klär sig snyggt, (det skulle ju vara konstigt annars!) men inte alls så många som i norr... sen beror det givetvis på var i landet man befinner sig, men jag tror att det nog nästan bara är de i riktigt stora städerna man kan hitta ett större antal personer som lyckas höja stilnivån ett par steg.


ska fundera vidare på det här nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback