sunburnt


hujja... har drabbats av solexem tror jag. får en kliande röd fläck under ena ögat varje gång jag solat. uff... tufft när man bor vid medelhavet haha, det är liksom lite svårt att hålla sig borta från solen! ska på en gång gå till apoteket och investera i solskyddsfaktor 50 och sen är det nog lika bra att gå till glasögonaffären också och köpa ett par riktiga solglasögon som faktiskt filtrerar bort lite UV-strålar... inga fejk-bågar köpta av senegaleserna vid gatkanten. damned. det blir nog dyrt, men jag vill inte ha några skumma fläckar i ansiktet.

helgen var i alla fall grymt soft, grillfest vid poolkanten i älsklingens föräldrars trädgård, pingismatcher med L och hans brorsa, fixa söndagslunchen med L's mamma, sola i trädgården, busa med hundarna... nice. och vädret var grymt, 31 grader och strålande sol. bättre än här i genova...molnen vill inte flytta på sig.

nu ska jag plugga, "principios de fonología y fonética españolas"...it makes me sick, men okej då. jag måste klara denna tentan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback