i'm home

jag tog mig hem till italien till sist. tågresan var lång, nästan oändlig, men det gick ganska smidigt ändå. jag måste dock erkänna att jag var ganska slut när jag satte mig på flygplanet i köpenhamn efter 24 timmars resande. tur att jag har världens underbaraste älskling som väntade i ankomsthallen på malpensa. vi åkte till genova, han fixade pizza medan jag tog en mycket efterlängtad dusch, och sen sov vi till klockan 13 igår.
och sen var det dags för mer relax; vi åkte till lerici och lade oss på stranden, den lilla hemliga stranden som inte så många hittar till. solade och simmade i ett alldeles lagom varmt medelhav. sen åt vi grillad svärdfisk till middag innan vi åkte tillbaks till genova.
idag regnar det. och jag ska plugga in den sista spanskan innan tentan imorgon. men det gör ingenting...för känslan av att ligga i solen på en varm sandstrand med vågornas ljud i öronen sitter kvar ett bra tag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback