monday

om det här gråa vädret kunde försvinna så skulle detta vara en helt underbar dag. inga lektioner, allt plugg som skulle klaras av är avklarat, jag är utvilad efter en hel natts sömn och jag är lugn och avslappnad efter en skön helg. jag trivs hemma hos L's föräldrar, de är trevliga, lätta att prata med. hans farmor har dock fortfarande inte vågat träffa mig, denna gång för att hon hade papiljotterna i håret och det var tydligen lite pinsamt. dessutom vet hon fortfarande inte att jag är svensk, det skulle vara lite för jobbigt för henne, så L hittade på att jag kommer från genova. crazy.

jag tror att jag ska ta en mini-shoppingtur i centrum. ett par söta röda skor och feta solglasögon står på min shoppinglista. inget av dem kanske är speciellt nödvändigt för tillfället, men jag räknar med att jag i alla fall kommer få användning av solglasögonen inom en snar framtid. skorna är bara söta. (och billiga, så det spelar ingen roll att de inte är nödvändiga) 

sen kommer jag säkert komma hem tomhänt i alla fall, för jag blir alltid så petig när jag redan vet vad jag vill ha. ingenting är perfekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback