feel alive

benigni var oerhört bra, förutom en minut  som han ägnade åt en slags ohämmad nationalism [vi italienare är bäst i världen, inget annat land har kommit på så många bra saker och skrivit så många fantastiska böcker, ingen annan kommer i närheten av vår storhet, tänk på romarriket, renässansmålarna, bla bla bla...] suck. okej, italien är ett land med en fantastisk historia, men jag skulle inte påstå att det är det enda landet med en fantastisk historia. och vackra böcker har skrivits även på andra håll.
hur som helst så var han mycket rolig, han drev rejält med politiker till både höger och vänster och sen läste han ur la divina commedia, vackert.

nu ska jag snart sätta mig på tåget och åka upp till pavia, middag där ikväll med L och hans vänner. imorgon tror jag det blir en tripp till milano med kine, lunchdejt och shoppingtur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback