shisha, jallaaa!

konstiga dagar, det är så varmt att jag smälter bort, fuktigt och jävligt, men ingen sol...bara grå moln. har tillbringat en del tid på arabiska marknaden, rökandes vattenpipa i beduintälten med maci och en massa trevliga tunisier och marockaner. försökte prata lite arabiska men jag kommer inte så långt med mina kunskaper än tyvärr... den arabisktalande delen av sällskapet fick sig en del goda skratt.
sen verkar det som att allt som kan gå fel går fel också, igår var det perfekta exemplet. my parents och lil'sis' är på väg hit med bilen, men den bestämde sig tydligen för att lägga av någonstans i schweiz. sen blev stackars enrica påkörd av en bil när hon var på väg till jobbet på vespan, jag hann bli riktigt orolig innan det visade sig att det gick ganska bra ändå. ett gipsat ben och skrubbsår på magen.

oh well. det kan ju bara bli bättre eller hur? mami ringde nyss och de är bara 4 timmar härifrån nu. jag lyssnar på musik från "y tu mama también" och minns, konstigt nog, roadtrippen för länge sedan med ger & d. mysigt var det. det är så härligt att bara ge sig ut på vägarna, med en dålig karta och trevligt sällskap, stanna där man vill...oh. los extraño muchisimo, mis mejicanos.
men men. till sommaren blir det nya resor, med älsklingen. estland, lettland och litauen, det ska bli spännande!

nu håller jag på att svettas ihjäl, ska duscha tror jag. kalldusch. och sen måste jag plugga, koranen... jag är grymt bra på koran-kunskap nu kan jag meddela. sen kan jag en hel massa om sharia-lagen också, och de olika juridiska skolorna i arabvärlden. kan ju vara nyttigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback