smashing

så var ännu en helg förbi, och det känns som att den har varit en vecka lång, minst! har hunnit med en massa saker; vild shopping i fredags efter lunch ("vild" för att rean just hade börjat så folk var ganska vilda och galna, inte för att jag shoppade mycket), det blev två par skor, ett par blingade guldiga sandaler som knyts runt vristen (det låter lite tacky men de är snygga, jag lovar!) , ett par blå ballerinaskor med öppen tå, och så ett par knälånga vita linnebyxor. allt till ett mycket överkomligt pris även för en studentplånbok... 

sen kom i alla fall josé och kine hit, lycka...det var så länge sen vi sågs alla tre! och vi hade mycket att prata om... hamnade på piazza delle erbe, satt där i mååånga timmar, drack några öl och åt deras goda tilltugg. (hur bra är inte det egentligen!? man beställer en öl och får med det en hel massa pizzaslicer, oliver, ost, salami, you name it...) oh well, kvällen slutade på banano tsunami, grymmaste lokalen mitt i hamnen, omgiven av vatten och stadens ljus.



många cocktails, danssteg och skrattanfall senare kraschade vi i säng hemma hos mig. morgonen efter åkte josé tillbaks till pisa och kine till pavia, och bara någon timme senare åkte jag också upp till pavia för att se på L:s proklamation (heter det så på svenska?). äntligen fick han sitt diplom, jag var riktigt stolt haha...fast damned så tråkig ceremoni, tre timmar lång! sen bjöds det i alla fall på buffé och champagne i universitetets trädgårdar, det var trevligt.

nu är jag hemma i genova igen, tentastressen har satt igång igen. och imorgon ska jag kolla lägenheter, packa och organisera en middag för 15 personer på en arabisk restaurang...

kanske är bäst att jag går och lägger mig nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback