äventyrlig resa as usual

jag är hemma igen, i genova. resan var minst sagt spännande. skulle ha åkt 16:00 från luleå och då haft 40 minuter på mig att byta plan i stockholm. nu var det dock så att det var en liten snöstorm i luleå och planet kom inte iväg förrän 16:35. yes! jag hade redan gett upp hoppet om att hinna med planet till copenhagen, men sas är bra på det där med service...jag blev hämtad direkt utanför flygplanet och fick skjuts till nästa flygplan. kände mig som värsta kändisen haha...

på flygplatsen i milano hade jag redan börjat svära över mina alldeles för tunga väskor (32 kilo, yeii...) när en snäll taxichaufför kom fram till mig och bar väskorna till bilen. det var nog ingen vanlig taxi då det var en svart, ny, mercedes och ingen vit skruttig taxibil...men han hade legitimation i alla fall, så jag litade på honom, och billigt blev det faktiskt. sov på hotell inne i milano, fräschare än på utresan...

imorse tog jag upp kampen mot resväskorna igen och gick till centralstationen för att ta tåget till genova. naturligtvis var det 40 minuter sent, men till sist kom det. fick tusen blåmärken på ben och armar och bröt tre naglar när jag släpade och knuffade upp väskorna på tåget, var är alla italienska gentlemän när man behöver dem? nu var det bara sura pälstanter i närheten som suckade över att det tog lång tid för mig att få in väskorna. hade kunnat knuffa ner resväskan igen på en av pälstanterna så irriterad som jag blev.

kom hem till sist, lägenheten är iskall eftersom elementen har varit avslagna i två veckor, men krukväxterna har överlevt i alla fall! nu ska jag packa upp alla mina saker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback