Stabilt...

Jag såg för någon dag sen en rolig sak; En bild på ett italienskt barn, med texten "Med tanke på den italienska regeringens stabilitet, har det här barnet ungefär 50% chans att bli premiärminister"
Det stämmer nästan...


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=620476


Ja, man kan inte klaga på att det är för lite action i den italienska politiken i alla fall. Regeringen avgår. Hmm. Kan inte påstå att jag gillar Prodi, eller hans politik. 
Jag har också svårt att förstå hur kommunisterna tänker, att de får plats i regeringen, och bara det att de fortfarande existerar! Så jag tänker inte klaga. Fast å andra sidan kan man ju fundera på hur bra det skulle vara om Berlusconi åter tar makten.
Han är en lustig person, Silvio Berlusconi. Det finns få politiker som väcker så mycket blandade känslor. Personligen kan jag beundra honom som affärsman, han har alltid lyckats förstå vad marknaden vill ha och genomfört sina idéer. Sen kan man ju kritisera sättet han gjort det på. Och jag blir nervös varje gång jag ser honom på tv - man vet aldrig vad han kommer att säga.

Nej, nu ska jag sluta fundera på politiken ett tag och bege mig ut till Sampierdarena för att shoppa lite! Ikväll ska vi fira Enricas födelsedag, middag på en restaurang inne i gränderna i centrum, det blir nog trevligt. Planerna för helgen är: Skidåkning i Alperna, middag hos L's föräldrar, och hämta sis' på flygplatsen. Ser fram emot det! Så skönt att äntligen kunna slappna av efter en lång tentaperiod.


ahh.
ciao.


Kommentarer
Postat av: Mästaren och Margarinet

Ja, marknaden är de enda krafterna som är alltigenom goda... Alltså är det rätt att beundra Silvio Berlusconi för att han förstått sig på dem.

Undrar vad Roberto Benigni eller Yann Tiersen skulle säga om S B...

Jag säger bara Va fan culo till S B. Med det inte sagt att jag säger det till dig - inte alls. Hoppas bara att du kan se igenom ett praktarsel och därinne se ett praktego.

På tal om politik alltså...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback