doften av minnen

just nu luktar mitt rum exakt som det gjorde i min lägenhet på hertsön. jag tror att det beror på den nya sängen. men det är konstigt, jag blir alltid lika förundrad över hur starkt minnen kan vara ihopkopplade med dofter.

lyssnar på musik, dricker kamomillte och bara väntar på att tiden ska gå så att jag kan gå och lägga mig... sängen ser skön ut, den är så stor, som ett helt hav om man jämför med den gamla.

imorgon ska jag plugga. jag har lyckats övertala andrea och enrica att möta mig vid skolan redan klockan 9 på morgonen så att vi kan plugga tillsammans. sen på kvällen blir det pizza och utgång med några kurskamrater...det blir nog trevligt. fast hela kvällen kommer vara som en enda stor nedräkning tror jag...för imorgon sätter han sig på planet och åker hitåt.

[fjärilar i magen]

nu ska jag läsa en tidning. sen sova. yes.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback