Strejk och snuskgubbar

Det är strejk här, as usual. Den här gången är det lastbilschaufförerna som strejkar, och de är inne på tredje dagen nu. Det medför att det inte längre finns någon bensin på bensinstationerna, ingen mat på mataffärerna, frukt- och grönsakshandlarna har stängt, Fiat har fått tillfälligt stänga en stor fabriksanläggning då alla nödvändiga delar till biltillverkningen inte kommer fram...

Suck.

Jag gick på bio igår kväll som vanligt (varje tisdag, oh yes) i hopp om att få slappna av lite, men icke. Det var en äcklig film om en äcklig gubbe som levde på att utnyttja andra människor, en sexfixerad snuskgubbe som tog varje chans han fick att utnyttja sin ställning för att tasfa på unga flickor. Jag ville spy, mådde verkligen fysiskt illa av att se vissa scener. Och det värsta av allt var att biosalongen var full av folk (mest äldre människor, över 60) som SKRATTADE. Jag kokade inombords när jag gick ut från bion. Jag ville slå den som gjort filmen, jag vill skrika åt kritikern som innan filmen började sa att "det här är en mycket bra film som jag verkligen tror att ni kommer uppskatta", men mest ville jag bara spy. Det kändes ungefär som när jag hade sett "Irriversible". Fyfan.

Nu måste jag plugga, tenta imorgon. Fast jag vill mest bara sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback