Skogshuggare och annat shit.

Idag är det en sån dag när jag helst skulle vilja vara i ett annat land. Ingen bra dag. Var i skolan redan klockan 8, har repeterat sociologi med Maci i det öronbedövande oljudet i skolans "studierum", åt lunch på 10 minuter, gömde mig bakom en skylt i en kvart för att inte skogshuggaren* skulle få syn på mig, sen fick han syn på mig i alla fall och höll en lång monolog om blonda tyskor, kommunism, arabiska poeter och jag vet inte vad medan jag satt och vred mig på stolen och bara ville dö. Sen kom sötaste arabiskaläraren och räddade mig. (tack Omar!)

Jag har sjukt ont i halsen och lock för öronen, så på väg hem gick jag förbi apoteket och så klart ville de pracka på mig antibiotika. Helt galet är det här, antibiotika delas ut till höger och vänster för vad som helst! Jag sa nej nej nej och till sist fick jag nån sorts aspirin. Tror jag. Det är säkert typ smygantibiotika.

Nu ska jag sova en halvtimme och sen plugga. Uff.

*en två meter lång galning med långt fettigt hår och som går klädd i rutiga skjortor och arbetarbyxor (därav namnet skogshuggaren) som tycker om att tillbringa en jävla massa tid på universitetet trots att han inte studerar. Tyvärr tycker han att det roligaste av allt är att söka upp mig (gärna även när jag har lektion) och försöka få igång någon typ av diskussion med mig. Jag konstaterar att: 1) Som vanligt dras alla galningar till mig. 2) Koncentrationen av galningar måste vara ovanligt hög på min fakultet. Ibland känns det mer som ett mentalsjukhus än ett universitet.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback