Lost

Jag gick vilse igår, det händer inte ofta! Jag skulle gå och handla mat i S.Nicola, men affären var stängd eftersom det var helgdag här igår, så jag vandrade vidare längs vägen och letade efter en trappa som ledde ner mot centrum. Jag gick och gick och efter en stund hittade jag en trappa, så jag gick ner där...men jag hamnade inte i centrum, utan på nåt ställe där jag aldrig varit förut! (Fat chance liksom, jag trodde att jag kände den här staden utan och innan och så går jag vilse på min egen bakgård ungefär...) Hur som helst, jag kunde ju inte ge upp och sätta mig ner och gråta (jag övervägde för en stund det alternativet eftersom klockan var halv 3 och jag inte hade ätit lunch ännu...) så jag gick en stund till tills jag hittade en linbanestation. Linebanestation = bra, för om man tar linbanan som går neråt kan det bara betyda att man hamnar på en slutstation nere i centrum. Väntade på linbanan i 10 minuter tillsammans med en okammad tant med jättestor pälskappa, och till sist kom den. Slutstationen visade sig ligga ungefär 100 meter från min fakultet på uni. Party!

Nu: Sociologi.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback