Hej byråkrati

Härlig helg med snowboardåkning i Sestriere, solen sken och det var kallt och skönt. Jag såg nog ut som en teddybjörn där jag åkte runt i pälsmössa, lurvig halsduk och tusen lager med kläder...men roligt var det. Idag kan jag knappt sitta ner tack vare en grym träningsvärk i kombination med feta blåmärken på rumpan (skyller dem på en isfläck i backen) men who cares?!

Idag: Byråkrati bigtime. Pust. Alltid blir det såhär.

Kontor 1: Nej du ska inte komma till oss med det här, gå till kontor nummer 2.
Kontor 2: Neeej, men det här är inte vårt område, gå till kontor nummer 4, vi ringer dem nu och säger att du kommer.
Kontor 4: Va? Vem är du? Nej, ingen har ringt. Dessutom ska du gå till kontor nummer 1 för att få hjälp med det här.
Kontor 1: Du igen?! Vi sa ju att du skulle gå till nummer 2! Jaha de kan inte hjälpa dig? Hmmm jadu då får du nog försöka på kontor nummer 3, de har öppet hela dagen så det är lugnt.  
Kontor 3: Stängt.


Jag ORKAR inte mer! Ge mig lite svensk ordning tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback