Bad girl

Gud vad jag har dålig pluggdisciplin när jag är hemma... Det blir alltid typ såhär: 
Läser två sidor...hmm jag kanske borde tvätta lite kläder? jo, jag borde tvätta lite kläder. Fyller tvättmaskinen, läser en halv sida...oh vad jag är sugen på kaffe! Kokar kaffe, dricker kaffe medan jag försöker läsa samtidigt men det går inte för boken vill stänga sig av sig själv så jag behöver två händer för att hålla den öppen och stryka under viktiga saker. Läser några sidor, kommer på att jag inte minns något av det jag läste innan jag började tvätta så jag måste börja om från början... Kanske bara borde kolla mailen, ifall det är något superviktigt mail jag inte läst... Kollar mailen, fastnar på internet i en halvtimme. Läser lite till, åh men de där bergen där borta, undrar vad det är för berg..? Stirrar på bergen i 5 minuter, innan jag till sist ger upp mitt pluggförsök och bloggar/äter (jag kommer bli tjock)/pratar i telefon/petar naglarna/dagdrömmer istället. 

Imorgon är det jag som bokar ett bord på biblioteket, oh yes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback