gin in teacups

det låter så soft på nåt sätt. 'gin in teacups' alltså. jag får en bild i huvudet; ett vardagsrum med sköna slitna fåtöljer och en massa saker på bordet, höst utanför fönstret med massor av röda och gula löv som blåser omkring i luften. människor i rummet som pratar, skrattar, och ja, kanske de dricker gin ur tekoppar?
jag ser allt i bilder på nåt sätt. jag hör en låt och får en bild i huvudet, vill genast få ner den på papper eller på ett fotografi. men så är ju jag kanske inte helt normal heller? orka vara normal förresten. jag tycker om att sätta färg på känslorna och ljuden, på rytmen.

jag har kommit på att jag prioriterar bokstäver framför siffror också. vet ni hur lång tid det tog för mig att komma på att fågelinfluensan heter H5N1 och inte HN51? jag insåg det först i måndags haha... på något sätt prioriterar jag bokstäverna så jag läser dem före siffrorna.

oh well. nu ska jag måla en tavla till. till det sköna soundet av babyshambles album down in albion. kanske smyger in nån leonard cohen-låt också. kanske.

[How do you do?
I'd like to talk about that
Talk over
Gin in teacups
And leaves on the lawn]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback