the breakdown

värdet av en vänskap kan alltid missuppfattas tydligen. år och månader av samtal, leenden, skratt, galenskaper och kärlek har plötsligt ingen värde längre i någons ögon. ett missförstånd och allt går åt helvete. 

det är sånt som får mig att tappa tron på livet. om inte ens vänskap är värt något längre, vad är då värt något? ska jag kunna tro på kärlek om inte ens vänskap betyder något? om min bästa vän kan klippa av alla kontakter och bara stänga mig ute så lättvindigt, så plötsligt, hur lätt är det då för andra att göra så? 

känner stöd från alla omkring. men inget, ingen kan ersätta det förlorade.



Kommentarer
Postat av: Joaquim

Hm, ska fundera på det där med varningstexter:)
Well, jag är ganska så off, för stunden, och har inte skrivit på ett tag, (trots mina ansatser att upppdatera varje dag) men jag hoppas att du (under tiden) har stillat din abstinens på annat håll.
Själv har helgen och (förra) veckoslutet gått i ett.
Först nu har mitt sedavanliga komplexa sorglustiga lugn sänkit sig över mig och srömmat in i ådran som vill skriva, skriva skriva.
Hoppar din helg varit bättre än min...

Postat av: Joaquim

Maniska jag rättar mitt fyllestinna mess.
Sedvanliga, sänkt och strömmat.
Och ett "bara" innan "vill".
Nothing else.
(bortse helt ifrån detta mess., det är bara jag som är gravt manisk[och ja jag äter mediciner])
Later!

2006-01-30 @ 20:42:58
URL: http://www.joaquimsrequiem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback