julemusikk

igår var jag i pavia igen, där är det iskallt och dimmigt. men mysigt, julstämningen infann sig på riktigt när vi gick på julmarknad på det kullerstensbelagda torget. åt pumpa-risotto hemma hos k & p, och lyssnade på norsk julemusikk på nettradion. hehe.

somnade halv tio igår kväll, och vaknade 10:00 i morse. jag behövde sova ut tror jag, efter veckans äventyr. idag ska jag kolla på en lägenhet åt darlingen, så att han har någonstans att bo när han äntligen kommer tillbaks till genova i februari. pratade i telefon med hon som hyr ut lägenheten igår, hon lät trevlig. hon beskrev sig själv som; "kort, mörkhårig, knubbig, med en unge i famnen - typisk italiensk kvinna alltså!" jag höll på att skratta ihjäl mig.

nu ska jag städa mitt rum - bara 3 dagar kvar tills jag åker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback