what's the deal yo?

nuså. nu är lägenheten nästan färdigfixad. köksbordet är på plats och till och med en liten tv har hittat hit. soft.

men jag måste, måste bara få avreagera mig lite. allvarligt talat, vad händer med världen? vad händer, när så stor del av befolkningen i de rika delarna av världen inte kan tänka på annat än mode, smink, kroppsideal och pengar? jag kan begränsa mig lite, vi börjar med alla dessa "modebloggar" som jag har kritiserat förut... vad är grejen? söka fram en bild på en kändis på nätet, skriva vad hon har på sig och vad? vad får man ut av det? ja, visst, mode är en enorm industri och det kan vara sjukt intressant men jag tycker att det måste finnas mer mening bakom det hela. så därför kritiserar jag alla dessa pseudo-modeskribenter. och ja, jag vet att nu kommer jag få kommentarer av typen "men om du nu tycker att det är så hemskt med modebloggar så kan du ju bara låta bli att läsa dem eller hur?"

då har ni inte fattat någonting. jag kan ju inte bara låtsas om att någonting inte existerar och lösa det på det sättet. jag tror att det är något allvarligt fel med många människors ideal, med människors prioriteringar framför allt.

och nej jag tycker inte det är kul att höra 17-åriga tjejer säga att "åhh vad elita är snygg, jag vill se ut som henne, fan att mina bröst är så små jag måste hitta en rik kille och sen ska jag operera in silikon, fast hur fan ska jag kunna hitta en rik kille när jag har så små bröst?"

vad har hänt med folks hjärnor? och ja, jag vet att alla inte är såna. bla bla bla.

nä jag ids inte längre. slut för idag tack för idag.

et tu me manques


Kommentarer
Postat av: Sara

oj oj..ilska ilska haha..fattar precis vad du menar...tror att jag till och med vet vilken blogg du menar :P

Postat av: Emma

haha det finns ju tusen :P jag blir så less. men jag har faktiskt fått medhåll från en hel del människor nu, det gör mig ju glaaad hihi :)

2006-04-10 @ 09:33:25
URL: http://emmaae.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback